دیدبان

عزلی که دانشگاه را به خواب زمستانی بُرد/ دانشگاه علوم پزشکی بیرجند این روزها چه می‌کند؟

عزلی که دانشگاه را به خواب زمستانی بُرد/ دانشگاه علوم پزشکی بیرجند این روزها چه می‌کند؟

به گزارش دیدبان،زینب امیدی، «همیشه تا بوده همین بوده!» این روز‌ها دانشجویان برای مشکلات عدیده خود با دانشگاه این جمله را زیاد به کار می‌برند. دانشجویان آن هنگام که به بی کفایتی مسئولی اعتراض می‌کنند و خواستار عزل و استعفای آن هستند؛ دانشگاه به اعتراض آن‌ها اهمیتی که نمی‌دهد هیچ، فرد مذکور را همچون ذخایر نظام در بدنه دانشگاه حفظ می‌کند. بی آنکه کارنامه کاری این فرد یا نوع عملکردش در دانشگاه به احتساب این اعتراض حتی مورد بررسی قرار گیرد.

در مواردی نیز شاهد عزل مسئولینی از دانشگاه هستیم که دانشجویان مخالف برکناری آن‌ها هستند و کارنامه پر بار کاری آن‌ها را دلیل این مخالفت می‌دانند. عزل معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند که چند روز پیش اتفاق افتاد از جمله همین عزل و انتصاب‌ها است.

استعفاء در جیبم است، اما هنوز قبول نکرده ام!
دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند می‌گویند رضا دستجردی معاون فرهنگی و دانشجویی به دلیل اینکه مشکلات بسیاری از دانشجویان را حل می‌کرد و همیشه در جمع دانشجویان حاضر بود، محبوبیت بسیار زیادی در جمع دانشجویان داشت و دانشجویان راضی به رفتن وی از این سمت نبودند. به گفته مهدی عابدیان، عضو بسیج این دانشگاه: زمانی که دستجردی مدتی در مرخصی استعلاجی بوده، زمزمه‌های جایگزینی فردی به سمت معاونت فرهنگی و دانشجویی به گوش می‌رسید که هیچگونه محبوبیتی در بین دانشجویان ندارد.

به گفته این شخص استعفاء در دوران مرخصی دستجردی به وی تحمیل می‌شود. اما اظهارات رئیس دانشگاه مبنی بر اینکه «استعفای دستجردی در جیبم است، اما هنوز قبول نکرده ام» نشان می‌دهد فشار برای برکناری این شخص از وزارت بهداشت است. جایگزینی فرد جدید به جای دستجردی توسط محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی وزارت بهداشت صورت گرفته و رییس دانشگاه تا لحظات آخر در تلاش برای نگه داشتن او بوده که در آخر نتیجه‌ای نمی‌دهد.

پس لرزه‌های عزل این معاون فرهنگی کار را به جایی رساند که دانشجویان هشدار دادند اگر دستجردی از سمت خود عزل شود، تمامی برنامه‌های فرهنگی دانشگاه توسط همه تشکل‌ها منتفی خواهد شد. دانشجویان همچنین اعلام کرده بودند در پی این برکناری دست به اعتصاب غذا خواهند زد. طورمار بلند بالایی از امضای دانشجویان و خواسته آن‌ها مبنی بر ابقای رضا دستجری دست به دست چرخید. همچنین ۱۱ نفر از مسئولان تشکل‌ها و دفاتر و کانون‌های دانشجویی علوم پزشکی بیرجند طی نامه‌ای به کاظم قائمی، رئیس دانشگاه خواستار ماندن این معاون شدند؛ اما فایده‌ای نداشت.
 
 
در حال تکمیل منتشر نشود// عزل معاونی که دانشگاه را به خواب زمستانی بُرد/ دانشگاه علوم پزشکی بیرجند این روزها چه می‌کند؟
 
در حال تکمیل منتشر نشود// عزل معاونی که دانشگاه را به خواب زمستانی بُرد/ دانشگاه علوم پزشکی بیرجند این روزها چه می‌کند؟

دانشجویان: نرو!
دانشجویان با تماس‌های مکرر خود با خبرنگار ما مدعی بودند، رضا دستجردی معاون فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه برای دانشجویان نقش پدری دلسوز را داشته و بدون دیدگاه سیاسی و هیچگونه جانبداری برای طیف‌های مختلف سیاسی دانشگاه از هیچ کمکی دریغ نمی‌کرده است.

طبق گفته این دانشجویان؛ دستجردی به دلیل اینکه مشکلات بسیاری از آن‌ها را حل می‌کرد و همیشه در جمع دانشجویان حاضر بود محبوبیت بسیار زیادی در جمع دانشجویان داشته و دانشجویان راضی به رفتن وی از این سمت نبودند.

مراسم شب یلدا، آخرین روز کاری دستجردی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به حساب می‌آید. حواشی این مراسم و شور و اشتیاق دانشجویان از حضور وی نشان می‌دهد، آن‌ها به هیچ وجه راضی به رفتن این شخص از دانشگاه نبود و نیستند.

مرتبط‌ها

ایستگاه انقلاب 11

زوایای ناآشنای مرد خاکستری دولت

در جستجوی ترکیبی از خیانت و خباثت

آیا جمهوری اسلامی به مفاهیم اصلی وجودی خود پایبند بوده است؟

دولت رمّالان

سرافراز؛ مُهره تخریب سازمان اطلاعات سپاه